DEEL 01

Hallo iederen,

Hier zijn we dan met onze langverwachte blog en een verslag van deel 01.Ik weet dat we niet van de rapsten zijn maar we hebben onderweg ook heel wat problemen gekend.

We zijn  dus vertrokken op 10/10 en niet om 10 uur maar om 14 uur vanwege focus maar ook vanwege ons feestje de avond voordien.We waren niet al te fris en zeer blij dat Tommy en Steven erbij waren om het eerste stukje mee te varen.

Door de tegenwind die op zondag soms pieken van 7 beaufort haalde,zijn  we niet tot in Cherbourg geraakt.Tommy en Steven moesten terug zijn  op het werk maandag en Tommy's vrouw kwam ze de zondagavond ophalen.Onze eerste stop werd dus Le Havre.Na het afscheid van onze kompanen,dronken pa en ik nog een pint in de club.Het was ons opgevallen dat de motor tijdens de trip niet in orde was.wanner we boven de 2000 toeren/min gingen begon de toerenteller op en neer te zweven.We dachten dat het lag aan 'slechte' mazout.Met slijmbacterieen vervuilde diesel.

De volgende dag vertrokken we naar Cherbourg.Het was mooi weer maar er was weinig wind.Dezelfde avond waren we nog in Cherbourg na een korte tocht van zo'n 70 zeemijl.Onderweg hadden we onze autopilot getest maar die bleek het niet te doen.

We waren vroeg uit de veren om onze problemen proberen op te lossen.Na wat gepruts aan de piloot  kregen we hem aan de praat.We zijn ook nog wat antibacterieel produkt voor de diesel gaan halen en kapten het in de tank.Diezelfde avond zijn we doorgevaren richting Brest.De piloot begaf het na een half uur en de motor sputterde nog altijd.

's  Anderendaags besloten we om iets verder dan Brest te varen,naar Camaret sur Mer.Het was een uur of 8 's avonds en we waren op een tiental zeemijl.De wind begon scherp te worden en de stroming zat tegen dus wilden we de motor aanzetten.Die bleek het nu helemaal niet meer te doen.Toen zagen we dat onze genuaschoot aan bakboord in het water lag.Ik ging eraan trekken maar ze bleek vast te zitten...in onze schroef.We gingen nog amper vooruit en zijn uiteindelijk op ons voorzeil de haven binnengezeild en zo aangemeerd.Het was 2 uur,we waren moe,gefrustreerd en hadden honger.Na een paar pinten en een spaghetti kropen we laat in bed en vielen als een blok in slaap.

Toen we wakker werden,was er opnieuw werk aan de winkel.Natuurlijk moest hert touw uit ons schroef gehaald worden maar ook de piloot en liefst ook de motor moesten in orde raken met de oversteek van de Golf van Biskaye voor de boeg.We hebben toen onze beide mazoutfilters vervangen en de tank gevuld met goeie diesel.Na wat prutsen aan de piloot,werkte hij,maar slechts in 1 richting.Ondertussen hadden we ook een pompier/duiker gevonden die de schoot onder water had losgesneden.De piloot was nog het grote probleem en we beseften dat we er iemand moesten bijhalen die

 

 

 

 

 

 


Reacties


Eerste reactie

Dirk en Tom, Ik kom er nu (wat laat dus) toe om even te reageren, wat is dat daar inderdaad allemaal met die motor en de autopilot, het spijt mij dat ik er niet bij kan zijn, zeker als ik hoor dat jullie waaschijnlijk enkele elektrische problemen hebben om die autopilot aan de praat te krijgen!
Ik wens julie verder het beste toe, en volg jullie op de voet, allé op de PC dan! Ik probeer ook even te bellen tussenin!
Groetjes, Dirk Coene.

Gepost door: Dirk op 30 October 2009 - 18:50

Laat een bericht achter









Captcha afbeelding